tirsdag 21. mai 2013

Høye hæler vs oransje regntøy

Jeg lyger hvis jeg sier at jeg ikke har tilbragt mye tid i oransje regntøy. Men jeg har tilbragt mye mer tid i høye hæler.
 
Det er nemlig ikke slik at du trenger å gi slipp på femininiteten din bare fordi du skal jobbe med fisk. Du trenger heller ikke stinke fisk til enhver tid. Det er heller sjeldent at jeg har luktet fisk.
 
Som masterstudent i København tilbragte jeg mye tid kjoler, høye hæler og flagrende hår. Joda, jeg studerte fisk, men det trenger ikke være et hinder for å være feminin eller interessert i mote, interiør eller hva det nå skulle være.
 
Så her kommer en liten bildekavalkade for å bevise mine påstander:

 
Charlottenlund Slott, hvor jeg skrev masteroppgaven min om hvordan vindmøller påvirker distribusjon av fisk. Dette er også slottet hvor Kong Haakon VII ble født, i rommet som i dag fungerer som otolittlaboratorium.

 
Tidlig morgen og jeg var på vei på feltarbeid.

 
Fullt oljehyre og masse redskap måtte til under innsamling til masteroppgaven.

 
Shopping på Strøget med etterfulgt lunsj på Gråbrødre Torv i København.
 
 
Ny kåpe :) 

 
Vindmølle i soloppgang. Her holder vi på å sette redskapet brukt til innsamling av data.
 
 
På gaten i København ble vi servert deilig norsk laks. 

 
Sliten fisker/masterstudent tidlig en morgen på Fyn. Denne dagen luktet jeg fisk da arbeidsdagen var over.

 
Det søte konferanseliv. For anledningen ikledd smekke for å ikke få rød fiskesuppe på klærne. Mon tro om jeg ikke luktet fisk når den suppen var ferdig spist. 

 
På tur til Marine Harvest sitt matfiskanlegg på Vigra.

 
Konferanse i Risør. Tema: Hvordan påvirker klimaendringene fiskeriene? Her er vi på båttur i Risørs skjærgård.
 
 
På VG2 Akvakultur lærte jeg å spleise. Dette kom godt med da jeg behøvde noe innspleisede kauser til innsamlingsutstyret mitt.

 
Brunsj på kafè i København.

 
Presentasjon av masteroppgave på konferanse 
 
 
 
På vei til bedriftsbesøk på Marine Harvest sitt anlegg på Aukra.
 
 

Takk til fotografene:
Line Reeh, Claus Stenberg (begge fra DTU Aqua), Lasse Kleppe, Maria Lund Paulsen, Tine Lønneberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar