torsdag 25. april 2013

Sett sjøbein-konferansen 2013

I år var Sett sjøbein-konferansen lagt til Hell. Jeg må innrømme at jeg er veldig lett å underholde, så flirte mye for meg selv da det sto skilt som ‘Welcome to Hell’. Skal ikke mer til for at det rykker i smilerynkene. Bilder av dette ble selvfølgelig postet på Facebook til alle mine utenlandske venner.

Konferansen gikk i år fra lunsj til lunsj. Et smart konsept, da de fleste av oss kunne reise opp den dagen det startet, og ikke kvelden før. Rundt 80 deltakere fra sjømatnæringen møttes for å diskutere rekruttering og kompetanseheving i næringen. Det var engasjerte bidragsytere og mange gode ideer å ta med seg videre.

Dag to av konferansen delte deltakerne seg i tre grupper for å kjøre work shop. Man kunne velge mellom rekruttering, økt kompetanse og utenlands arbeidskraft. Selv holdt jeg innlegg under rekrutteringsbolken, og siden det er dette jeg jobber med og brenner for, ble jeg værende der gjennom hele work shoppen.

Mitt innlegg handlet om min egen utdanningsvei og om rekrutteringsprosjektet ‘Ungdom velger oppdrett’. Det viser seg at prosjektet mitt er unikt på landsbasis, da jeg er den eneste som går i 100 % stilling for økt rekruttering til havbruksnæringen. De fleste har rekruttering som en liten del av stillingsprosenten sin. Grunnen til at jeg ble bedt om å snakke om utdanningsveien min er at jeg har både yrkesfaglig utdannelse og høyere utdannelse. Her finner du link til presentasjonen min. Den består av masse bilder, som representerer plassene jeg har studert. Samt noen stikkord om prosjektet. Jeg er av typen som elsker bilder og lite tekst på presentasjoner. Noen sliter med å lese tekst samtidig som de skal lytte. Så hvorfor ikke droppe teksten, og unngå at folk faller av underveis.

For de som kan tenke seg å lese mer om konferansen og work shoppen, samt se presentasjonene, se her.



 
Masse dyktige og engasjerte deltakere fra hele landet var samlet på årets konferanse på Hell

 
Kjersti og Kriss fra Salt holdt to flotte foredrag i løpet av konferansen. Snakker om å kunne formidle vitenskap på en morsom måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar